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화물 자전거

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8wheeler화물 자전거

이동 수단은 우리의 생활과 밀접한 관계를 가지고 있다.

특히 산업의 발달과 재화의 이동은 불과 분의 관계가 아닐 수 없습니다.

얼마전 국내 화물차 시장에서 소형 화물차의 생산 유통을 생산 중지 시켰다가   영세 자영업들의 반대에 부딫혀 생산 중단을 연기 하는 해프닝도 있었을 정도로 

작은 이동 수단에 의존하고 있는 우리의 삶, 특히 도심에서의  운송수단은 의존도가 높습니다.  

아래 소개하는 이동 수단은  자전거나 기타 사용 하지 않는 주변의 불용 자재들을 활용 하여 만들수 있는 이동 수단 중에 하나 입니다.

여덟개의 바퀴를 가진 화물 자전거를 소개 합니다.

자전거 운행에 필요한 조건과 비슷한 환경으로 개발이 되었으며,

전체의 크기는 주차장 크기에 맞추어서 만들어 졌습니다.   얇으면서 구조력있는 소재의 섀시를 사용 하여 구조를 만들고

그 위에10m2 대나무를 엮어 올려서 화물을 적재 하게 하였고

차량의 앞 네바퀴는 조향이 가능 하고 독립 휠 서스팬션 장치가  있습니다.

차축을 포함하여 160kg의 무게와 ,  2사람의 탑승자 무게 , 그리고 480k에 화물을 적재 할 수 있습니다.

또한 전기 모터의 사용이 가능 하도록 모터를 장착 하여 시간당 평균 10km/h의 속력과 최고 15km의 속도를 낼 수 있습니다.

사람이 걸어서 이동 하는 속도에 비교해 보면 상당한 속력과 화물 수송량 아닐 수 없습니다.

그뿐 아니라 배터리로 충전 할 수 있도록 태양광 패널을 장착 하여 이동 중이나 운행, 정차 중에도 충전이 가능 하게 하였구요.

이러한 화물 이동 수단은 독일에서 니코 jungel이 디자인 하여 제작 되었습니다.  

 
the 8rad is built to challenge our view on cities, space and transport. its size refers to a parking lot and in traffic it claims face-to face the right to the street for bicycles. 
it’s built on the opinion, that (electrical) mobility has to be thought from the point of view of a bicycle. within cities, cars are way too big and too heavy in proportion to their supply. 
the 8rad sticks to the vision of cheap transport within clean, quite and safe cities inhabited by happier and healthier citizens 
the shown plattform is the beginning of an experimental examination – new developements will be shown here soon. 
technical information:
the 8rad is equipped with an independent wheel suspension, carrying 160kg/axle at sag 40%, equals 2 drivers + 480kg load. 
two drivers pedal independently with a 3x7x5 gear system. 
axle 1 and 2 steer, 3 includes powertrain with a differential. breaks on axle 1,2,4. weight approx. 100kg. 
lights are solar powered, the 8rad fits german ‘stvzo’ (road traffic licensing regulations)
the 8rad didn’t get any funding yet and is completely built from my own money – to support the project feel free to get into contact via email 
 
 
 
‘roadmap’ built for parkingday in collaboration with max zürker and katrin rheingans 
load is dog ‘fie’ sitting on a xyz cargo bike 

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